Organisatie

Decor Son is een dynamische productie- en groothandelsonderneming, die een breed assortiment van ruim 3.000 artikelen voor huis en tuin levert. Afnemers zijn internationaal gerenommeerde retailers in de doe-het-zelfmarkt. Tevens worden e-commerce oplossingen geboden, waarbij gebruik gemaakt kan worden van diensten als cross-docking, dropshipment, longtail-leveringen en andere innovatieve mogelijkheden. Decor Son is een familiebedrijf met ruim 40 jaar ervaring en 150 werknemers.

Decor Son is sinds 2000 ISO 9001 gecertificeerd.

 

Familie Witlox

Decor Son is een echt familiebedrijf, opgericht door Nico Witlox (algemeen directeur) en Corry Witlox (financieel directeur).

Trade

Decor Son is een internationale verkooporganisatie, waar wordt samengewerkt met partners over de hele wereld. De pijler Trade richt zich o.a. op de DHZ-branche en E-tailers in de Benelux-landen Frankrijk, Italië en Duitsland, met een A-merkenbeleid. Hier zijn ruim 3000 artikelen ondergebracht, die in diverse hoofdgroepen zijn gerangschikt.

Assortimenten worden altijd conceptmatig uitgewerkt, waardoor twee belangrijke elementen, de toepassings- en verwerkingsmogelijkheden, altijd in de bouwmarkt terug te vinden zijn.

Merchandising

Decor Son heeft een eigen merchandise afdeling. Naast de mogelijkheid een gericht ‘schappenplan’ uit te werken, zorgt deze afdeling ook voor het onderhoud van de schappen, trainingen en advies. Dit advies kan bijvoorbeeld bestaan uit het kiezen van een uitgekiende assortimentsopbouw waardoor seizoensgebonden artikelen elkaar kunnen afwisselen.

Marketing

De product marketing is een belangrijk speerpunt in het beleid van Decor Son. Een goed voorbeeld hiervan is de ontwikkeling van eigen merken, maar ook bij andere productseries, die in een bepaalde categorie samenhangen en duidelijk conceptmatig verkocht of gepresenteerd kunnen worden.

Decor Son zorgt ervoor dat de verpakkingen een eigentijdse uitstraling hebben en consumentvriendelijk zijn opgesteld. Daarnaast wordt er praktische documentatie geleverd, waarin het assortiment in hoofdgroepen is gerangschikt. Deze documentatie kunt u hier bekijken.

Logistics

Het distributiecentrum in Son vormt het hart van de logistieke organisatie en beslaat een groot deel van het ruim 100.000 m2 grote terrein van Decor Son. In combinatie met de eigen transport organisatie wordt een uitlevergraad gerealiseerd van boven de 97%.

Dropshipment

Decor Son heeft ruim 15 jaar ervaring in het direct bezorgen van bestellingen bij de particulier.

In opdracht van een retail of e-tail organisatie worden het hele proces nagenoeg volledig geautomatiseerd verwerkt. Hierbij kan er op wens van de klant direct data verschaft worden.

E-fulfillment

Diverse producten van Decor Son worden online als ‘extra assortiment’ aangeboden door onze klanten, omdat ze simpelweg niet in de winkel passen vanwege ruimte gebrek. In de winkel heeft men het product niet beschikbaar, maar het is wel door de medewerker te bestellen. Zo hoeven onze dealers klanten zich niet te beperken in het aanbod van het assortiment. De consument kan online het gehele assortiment doorzoeken en naar de winkel gaan om het te bestellen.

Production

De drie productiebedrijven van Decor Son, twee vestigingen in Son en één vestiging in 's-Hertogenbosch, zorgen voor de productie en het verpakken van diverse eigen merk en A-merkartikelen.

In Son worden zowel zand en grind in consumentenverpakkingen als klassieke decoratieve wandbekledingsproducten geproduceerd. De productie in s-Hertogenbosch is gericht op decoratieve wandbekledingsproducten in grotere formaten- en met een natuursteen-look. Deze producten worden naar circa 20 landen geëxporteerd.

Historie

Decor Son is opgericht in 1973. In ruim 40 jaar is Decor Son uitgegroeid van een tweemansbedrijf naar een multinationale onderneming met ruim 150 medewerkers. In de ruim 40 jaar dat Decor Son bestaat, is er veel beeldmateriaal verzameld. Zie historie.